一束花

Heart Skips a Beat - Lenka

Heart Skips a Beat 是由著名澳大利亚歌星Lenka所唱。全名Lenka Kripac,出演过《聚散离合》、《碟》等影视作品。曾是Electronic-Rock团体Decoder Ring中一员,后开始单飞,音乐作品有:《The Show》、《Bring Me Down》、《Skipalong》等。

歌词(及中文意思)

Heart skips a beat, my heart skips a beat

My heart is playing stricks on me

And it's building bricks on me

I can't break through

And I can't face you

My world is turning slowly now

But it's burning up somehow

I need some time

To know what's right

'Cause it's only in the quiet that I feel some relief

I'm trying hard not to resist the joy

Don't listen to me I'm being paranoid

I might try hard but it's too hard to avoid

My heart skips a beat

My heart skips a beat

My heart is always first to know

And as the feeling grows

I can't deny, push those thoughts aside

My world is full of loveliness

But I focus on the stress

My heart says, "Go" but my brain says, "No"

And it's only in the quiet that I hear myself breathe

My heart skips a beat

My heart skips a beat

Oh, I know this time 'cause it's physical

My blood has stopped and I am breathless as well

But I need a minute to convince myself

'Cause it's only in the quiet that I know what to feel

心停止跳动,我的心停止跳动

我的心就像麻绳抽打在我的身上

和一堆砖堆在我身上

我不能突破

而且我不能面对你

我的世界都在变慢了

但这是燃烧在某种程度上

我需要一些时间

你知道什么是对的,

因为它是唯一的在安静,我觉得一些缓解

我努力不去抗拒的快乐

别听我说我是被偏执

我可以试一试那艰难,但这很难避免

我的心停止跳动

我的心停止跳动

我的心永远是第一个知道的

当(爱的)感觉愈加成长起来了

我不能否认,推动这些想法抛到一边

我的世界充满了美丽

但我专注于我的压力

我的心说:“去”,但我的大脑说,“不”

而且它是唯一的在安静,我听到自己呼吸

我的心停止跳动

我的心停止跳动

噢,这个我知道时间,因为这是物质的

我的血都停了下来,我上气不接下气

但我需要一分钟的时间去说服自己

因为它是唯一的在安静,我不知道是什么感觉。

 

Lenka

评论

热度(1)